logo
De ontwikkeling van Silicone Expo Europe in RAI Amsterdam

De uitbreiding van Silicone Expo Europe in RAI Amsterdam

EvenementenSamenwerking

De uitbreiding van Silicone Expo Europe in RAI Amsterdam

Het aantrekken van het juiste publiek en het evenement jaarlijks laten groeien is een uitdaging, zeker in het huidige, competitieve evenementenlandschap. Toch heeft Silicone Expo Europe laten zien dat strategische samenwerkingen de sleutel kunnen zijn tot succes.

Vorige week vond de derde editie van Silicone Expo Europe plaats in RAI Amsterdam, maar dit jaar was er iets nieuws: voor het eerst werd het evenement gecombineerd met de Gasket & Seal Show. Deze samenwerking markeert het begin van een ambitieuze nieuwe koers.

Volgens Nathan Reuby, CEO van Select Global Events, is dit pas het begin: “In februari 2026 lanceren we Materials Week Europe, waarbij we vijf gespecialiseerde beurzen samenbrengen onder één dak.” De ambitie? Een reeks niche-technische evenementen transformeren tot een grootschalig materialenplatform dat een breder publiek aanspreekt en meer waarde biedt voor OEM’s (Original Equipment Manufacturers).

Waarom RAI Amsterdam?
RAI Amsterdam speelt een cruciale rol in deze groei.“Onze samenwerking met de RAI maakt alles een stuk eenvoudiger,” zegt Nathan Reuby. “Amsterdam is goed bereikbaar vanaf het vliegveld en onze exposanten komen hier graag. De stad zelf helpt ons groeien.”

Dankzij de uitstekende bereikbaarheid en de ondersteuning van het evenemententeam van de RAI heeft Silicone Expo Europe de perfecte basis voor internationale expansie en innovatie. Dit soort langdurige partnerschappen stelt organisatoren in staat om verder te kijken dan slechts één editie en echt te bouwen aan de toekomst. Wij geloven dat strategische partnerschappen – of het nu gaat om samenwerkingen tussen organisatoren, industrieën of locaties – een krachtige manier zijn om groei te realiseren. Silicone Expo Europe is een uitstekend voorbeeld van hoe het samenvoegen van evenementen en het afstemmen van visies kan leiden tot iets groters.

Pamela Peetoom, Business Development RAI Amsterdam: "We denken graag mee met organisatoren om hun visie tot leven te brengen. Tijdens onze samenwerking hebben we meegedacht over de lancering van Materials Week en we kijken ernaar uit om dit bijzondere evenement in 2026 te verwelkomen."

Een stap verder dan de traditionele vakbeurs
Nathan Reuby erkent ook de veranderende verwachtingen van bezoekers van evenementen: “Bezoekers willen meer. Het gaat niet langer alleen om het rondwandelen en zaken doen.” Daarom is het team van plan om interactieve activaties toe te voegen, zoals visueel golfen of een voetbalshootout, om de evenementervaring boeiend en onvergetelijk te maken.

De stap naar Materials Week Europe krijgt al positieve reacties van exposanten. Door verschillende sectoren samen te brengen, zal het evenement een divers publiek aantrekken en sterkere netwerkmogelijkheden bevorderen.

Ontvang onze nieuwsbrief - rechtstreeks in uw inbox!