PLMA's jaarlijkse internationale vakbeurs "Worlds of Private Label" zal voor de komende vier jaar bij RAI Amsterdam blijven. De Private Label Manufacturers Association, met meer dan 3500 fabrikant leden over de hele wereld, is tot een overeenkomst gekomen met RAI Amsterdam en haar business partners. Dit verzekert dat Amsterdam de jaarlijkse locatie blijft voor 's werelds grootste associatie van deze soort, exclusief toe geweid aan de promotie van private label.
Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam is trots op de verlening: "PLMA is een bekend fenomeen in Amsterdam. Sinds 1995 werkt de RAI elke mei op volle toeren om dit geweldige evenement te organiseren. "Peggy Davies, de president van PLMA zegt "PLMA is blij om haar jaren oude relatie met RAI Amsterdam te hernieuwen. De stabiele band met het RAI team voor PLMA en haar leden zorgt voor het vormen van een wederzijds voordelig partnerschap."
Impact op Amsterdam
PLMA heeft ook grootse economische impact buiten de muren van de RAI. PLMA betreft meer dan 2500 exposanten uit meer dan 70 landen en brengt retailers, groothandels en ander private label professionals samen met fabrikanten om zo nieuwe producten te vinden, nieuwe contacten te maken en nieuwe ideeën te ontdekken om hun private label programma te laten groeien. "In ruil trekken zij maar dan 25000 vak professionals aan die meerdere dagen in de Nederlandse hoofdstad blijven", zegt Van der Sluis. "Dit is een goed voorbeeld van hoe RAI Amsterdam dient als een kennis centrum en economische kracht voor de gehele stad Amsterdam."
PLMA's jaarlijkse "World of Private Label" internationale beurs
De groeiende populariteit van private label in recente jaren heeft geleid tot een ongekend wereldwijd marktaandeel, terwijl private label haar sterke positie binnen de meeste markten behouden heeft tijdens de pandemie. Private label telt nu voor meer dan 40% van alle producten die verkocht worden in zeven Europese landen, en voor meer dan 30% in negen andere landen in Europa.
Op de "World of Private Label" internationale vakbeurs kijken kopers van allerlei categorieën de displays van exposanten: supermarkten, hypermarkten, discounters, drogisterijen, warenhuizen, importeurs en exporteurs. Zij komen zoeken naar verschillende producten: van low-cost alternatieven tot innovatieve premium producten, van eten en huishoud producten tot gezondheid en schoonheid producten. De "World of Private Label" internationale vakbeurs is de meest effectieve en productieve manier om de private label wensen van een bedrijf te vervullen.